پاییز 1386 - پرسپولیس زلزله محبوب هر چی دله

نه‌ استیلی، نه‌ قطبى‌ بیشترین‌ سهم‌ از آن‌ «کاشانی» است‌

 
روى‌ پلاکاردها نوشته‌ شده‌ بود: حاجى‌ تو را به‌ خدا استعفا نده. این‌ جمله‌ را خطاب‌ به‌ کاشانى‌ نوشته‌ بودند. مدیرى‌ که‌ همین‌ 6، 7 ماه‌ قبل‌ مجبور شد استعفاى‌ انصارى‌فرد را پس‌ بگیرد تا کمتر مورد لعن‌ و نفرین‌ و شعار هواداران‌ پرسپولیس‌ واقع‌ شود. همان‌ هواداران‌ اما امروز چنان‌ به‌ مدیرعامل‌ جدید تیمشان‌ علاقمند شده‌اند که‌ وقتى‌ خبر استعفایش‌ را مى‌شنوند اشک‌ مى‌ریزند و روى‌ پلاکاردها مى‌نویسند: حاجى‌ تو را به‌ خدا استعفا نده.
بدون‌ حتى‌ یک‌ دوست‌
تقریباً‌ حتى‌ یک‌ موافق‌ هم‌ نداشت؛ روزى‌ که‌ مدیریت‌ بر ارتش‌ سرخ‌ را شروع‌ کرد، حتى‌ ما رسانه‌ها نیز به‌ دلیل‌ «نحوه» انتصاب‌ او که‌ از جایى‌ خارج‌ ازسازمان‌ تربیت‌بدنى‌ خط‌ مى‌گرفت، مخالف‌ کاشانى‌ بودیم‌ اما همانگونه‌ که‌ مراد مدیرعامل‌ پرسپولیس‌ با سفرهاى‌ استانى‌اش‌ به‌ رسالت‌ خویش‌ عمل‌ مى‌کند، حاج‌ حبیب‌ نیز با سفرهاى‌ رسانه‌اى‌ ثابت‌ کرد و نشان‌ داد که‌ شباهتى‌ به‌ قضاوت‌هاى‌ نادرست‌ ندارد.
آری، همانگونه‌ که‌ احمدى‌نژاد تبدیل‌ شده‌ به‌ سمبل‌ «سیاستمدار مردمی»، کاشانى‌ نیز پیرو توصیه‌ حافظ‌ که‌ مى‌فرماید «با دوستان‌ مروت‌ با دشمنان‌ مدارا» ابتدا جو را به‌ سود خود و مجموعه‌اش‌ ساخت‌ تا پس‌ از آن‌ بتواند بار کج‌ را به‌ منزل‌ برساند.
با قلبش‌ انتخاب‌ مى‌کند
اینکه‌ «استیلی» همه‌کاره‌ باشد موضوع‌ نقدها بود و اینکه‌ قرار است‌ قطبى‌ بیاید سوژه‌ «شک» کارشناسان، مى‌گفتند: مذاکره‌ با کسى‌ که‌ نمى‌تواند تا قبل‌ از شروع‌ مسابقات‌ بالاى‌ سر تیمش‌ باشد، نمایشى‌ عوامفریبانه‌ است‌ تا به‌ زور زمان‌ (که‌ همه‌ چیز را در خود حل‌ مى‌کند) مردم‌ کم‌کم‌ سرمربیگرى‌ استیلى‌ را بپذیرند و با آن‌ کنار بیاند، ولى‌ قطبى‌ آمد و از ترکیب‌ او با حمید «صدرنشین» لیگ‌ هفتم‌ متولد شد تا بار دیگر به‌ صحت‌ انتخاب‌هاى‌ مردى‌ که‌ بیشتر از حساب‌ و کتاب‌ متکى‌ به‌ قلب‌ و معنویاتش‌ است‌ پى‌ ببریم.
نگذاشت‌ «بى‌پولی» احساس‌ شود
فصل‌ گذشته‌ اگر پاى‌ درد دل‌ سرخپوشان‌ مى‌نشستى‌ خیلى‌هایشان‌ گلگى‌ داشتند از معوقه‌ها و حرفى‌ نمى‌زدند به‌ این‌ خاطر که‌ مى‌دانستند باشگاه‌ دستش‌ جلوى‌ سازمان‌ دراز است‌ و تا پول‌ از آن‌ بالا نرسد نمى‌شود کارى‌اش‌ کرد. امسال‌ اما کاشانى‌ به‌ وعده‌هایى‌ که‌ داده‌ وفادار مانده‌ و هرگز نگذاشته‌ تا دست‌ بازیکنانش‌ خالى‌ بماند. اینکه‌ او از طریق‌ کدامین‌ لابى‌ها به‌ سرمایه‌ مورد احتیاج‌ باشگاه‌ دست‌ مى‌یابد اصلاً‌ مهم‌ نیست‌ و آنچه‌ اهمیت‌ دارد رفع‌ نیازهاى‌ تیم‌ است.
حبیب‌ که‌ آشنایى‌ چندانى‌ با مدیریت‌ در فوتبال‌ و حواشى‌اش‌ نداشته‌ هر زمان‌ هم‌ که‌ احساس‌ کرد حاشیه‌اى‌ در حال‌ شکل‌گیرى‌ است، از فرمول‌ شوک‌ بزرگتر بهره‌ گرفت‌ و با تهدید به‌ استعفا و کارهایى‌ از این‌ دست‌ آرامش‌ را به‌ پرسپولیس‌ بازگرداند تا نشان‌ بدهد که‌ پشت‌ ظاهر ساده‌اش، زرنگى‌هاى‌ یک‌ مدیر کاربلد را دارد.
او همچنین‌ با نیروى‌ - متأ‌سفانه‌ - فراموش‌شده‌ ایمان، پرسپولیسى‌ ساخته‌ که‌ وقتى‌ به‌ فهرست‌ عوامل‌ دخیل‌ در صدرنشینى‌اش‌ نگاه‌ مى‌کنیم، نقش‌ و سهم‌ کاشانى‌ را پررنگ‌تر از دیگر عوامل‌ مى‌یابیم.

این صداقت و یکدلی را به سادگی از دست نمی‌دهیم استیلی: پرسپولیس ت

بعد از کمی حرف و حدیث، بازی با سایپا، شیرین از کار در آمد. اعتقاد حمید استیلی بر این است که رمز این موفقیت در یکدلی تیم نهفته است. او در گفتگویی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در اینباره صحبت کرد.

پرسپولیس عملکرد مطلوبی داشت، اما کارشناسان بر این عقیده‌اند که در طول یک بازی، فراز و نشیبها گاهی شدید می‌شود؟

طبیعی است که یک تیم نمی‌تواند در تمام طول 90 دقیقه فقط حمله کند. پرسپولیس در نیمه اول خوب بود، ما موقعیتهای خوبی داشتیم اما تیم در نیمه دوم با نوسان مواجه شد. سایپا توانست برای دقایقی کنترل بازی را در دست بگیرد ولی با تعویضهایی که انجام شد، کنترل بازی را در دست گرفتیم و در دقایق پایانی دیدید که سر تا پا هجومی بازی کردیم. انگیره بچه‌ها واقعاً مثال زدنی بود، آنها با تمام وجود می‌خواستند ببرند و این پیروزی حق آنها و بویژه تماشاگران بود که تا لحظه آخر تیم را تنها نگذاشتند.

با تعویض‌ها سیستم بازی را تغییر دادید؟

نه! ولی خط حمله را جلوتر کشیدیم.

جای خلیلی بار دیگر در نوک حمله تثبیت شد؟

برای این بازی که جای خلیلی و فراز را تغییر دادیم. البته اجازه داشتند که جا عوض کنند، ولی از آنجا که خلیلی بسیار انگیزه داشت، بیشتر جلو دیده می‌شد.

اول فصل؛ عملکرد زوج نیکبخت و خلیلی را اینگونه به کار گرفته بودید، در مقایسه، کدام را می‌پسندید؟

شرایط فرق کرده است و این شیوه در ابتدای فصل برای دیگران ناآشنا بود، الان حریفان روی نفرات ما شناخت پیدا کرده‌اند.

مقابل سایپا، بازی پرسپولیس بار دیگر طراوت خاصی پیدا کرده بود، همه امید دارند این روند ادامه پیدا کند.

همینطور خواهد بود. ما لحظات آخر گل زدیم، اما نسبت به چند بازی اخیر به مراتب فرصتهای گلزنی بیشتری داشتیم. البته پتانسیل ما خیلی بیشتر از اینهاست و قطعاً بازیهای بهتر و روانتر در پیش است، پرسپولیس تازه رو آمده است. ما به برد نیاز داریم و این تیم دیگر تحمل تساوی را ندارد، این روحیه نزد بازیکنان تحسین برانگیز است.

از بازیهای روانتر خبر دادید، در حالیکه طی هفته‌های آتی حریفانی با پتانسیل‌های بالا را پیش رو داریم؟

این مسئله اتفاقاً به سود ماست. وقتی حریفان قویتری پیش روی ما قرار می‌گیرند، انگیزه بچه‌ها بالا می‌رود. دیگر نیاز نداریم کار روحی و روانی بکنیم تا بچه‌ها تهییج شوند. ما از این گونه بازیها استقبال می‌کنیم چون می‌توانیم تمام تمرکز خودمان را روی آماده سازی فنی بچه‌ها بگذاریم.

آیا نفت آبادان و برق شیراز این انگیزه را ایجاد می‌کنند؟

بازی در آبادان این ویژگی را دارد. برق شیراز هم هر چند بازیکنان اسم و رسم دار ندارد ولی می‌تواند با توجه به جایگاهش در جدول این انگیزه را ایجاد کند.

شما درباره مسائل انگیزشی صحبت کردید، اما روح و روان یک تیم ابعاد دیگری هم دارد؟

بعد از جلسه‌ای که هفته گذشته با بازیکنان داشتیم، مشکلات کوچکی که بود، حل شد. رمز موفقیت ما که پرسیدید، یکدلی و اتحاد بود که در این بازی موج می‌زد.

درست مثل ابتدای فصل، حالا باید آنرا حفظ کنید؟

همینطور است. تنها راه آن نیز، صداقت در میان تمام ارکان باشگاه و تیم است و ما قصد نداریم این صداقت را از دست بدهیم.

پرسپولیس در سه بازی گذشته گلی دریافت نکرده است. آیا این روند برابر تیمهایی مانند نفت، صبا باتری و سپاهان ادامه پیدا خواهد کرد؟

این گل نخوردن فقط به دروازه‌بان و مدافعان مربوط نمی‌شود‌، هر چند که نقش اصلی را دارند، اما این اتفاق محصول یک سیستم دفاعی است و من فکر می‌کنم پرسپولیس به درجه‌ای رسیده است که دیگر به راحتی گل نمی‌خورد.

شخصیت پرسپولیس ستودنی است باقری: ببریم؛ بمیریم و ببریم

کافیست به استرس و سپس خوشحالی کریم باقری در جریان بازی با سایپا توجه کنید تا عمق تعصب و انگیزه را در شخصیت حرفه‌ای وی درک نمایید. آنچه در حاشیه زمین توسط دوربینهای تلویزیونی شکار شد، شاید بهترین پاسخ به تمام حرف و حدیثهایی بود که در تمام سالهای گذشته، گهگاه علیه کاپیتان پرسپولیس به راه می‌افتاد. در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس با او گفتگو داشتیم که از نظر شما می‌گذرد.

همیشه بیرون از گود، همه چیز بهتر دیده می‌شود، شما بازی با سایپا را چطور دیدید؟

بازی بسیار سنگین و محکمی بود. سایپا هم خیلی خوب بازی کرد، اما برابر انگیزه بچه‌های ما شانسی نداشتند. برای من نکته جالب این بود که بچه‌ها تا ثانیه آخر به آب و آتش می‌زدند و بالاخره هم به گل رسیدند.

از دست رفتن فرصتها مایه نگرانی نیست؟

پرسپولیس امسال شخصیت متفاوتی را به نمایش گذاشته است که ستودنی است. برای ما مساوی عین شکست است. مهم اینست که تا لحظه آخر هم که شده این پیروزی را رقم بزنیم. البته دو، سه بار توپ روی پای راست نیکبخت و خلیلی افتاد که کار را سخت کرد.

و سعی شد پیروزی پرسپولیس لوث شود؟

اگر بحث داوری باشد که یک پنالتی را برای ما نگرفتند، اما در کل داور به سود هیچ تیمی سوت نزد. بحثهای دیگر هم مهم نیست، اصلاً با گل ثانیه آخر ببریم، هر کس هر چه می‌خواهد بگوید. مهم اینست که ما سه امتیاز را از آن خود کنیم. اصلاً ببریم، بمیریم و ببریم.

شاید هم پیروزی در دو سه بازی آینده باعث شود کسی نماند که پرسپولیس را باور نکند؟

مهم اینست که ما خودمان را باور کرده‌ایم و در نهایت، همه ما را باور می‌کنند. برای رسیدن به قهرمانی از تحمل هیچ سختی، اباء نداریم. اصلاً برای بازیهای سخت، لحظه شماری می‌کنیم. بعضی مسائل حاشیه‌ای هم که وجود داشت، کاملاً برطرف شد. اختلاف نظرهای کوچک با هدف بزرگی که ما داریم، جایی برای خودنمایی پیدا نمی‌کند.


ادعاى‌ عجیب‌ مربى‌ پرسپولیس‌ در مورد سپاهان‌

 
دیروز از قول‌ علیرضا مرزبان‌ کمک‌ مربى‌ قطبى‌ در پرسپولیس‌ گفت‌وگویى‌ منتشر شده‌ که‌ جالب‌ترین‌ نکته‌ این‌ مصاحبه‌ به‌ اظهار نظر وى‌ در خصوص‌ وضعیت‌ کنونى‌ سپاهان‌ مربوط‌ مى‌شود چرا که‌ مرزبان‌ ادعا کرده‌ بود سپاهان‌ به‌ هیچ‌ عنوان‌ نمى‌تواند تهدید جدى‌ براى‌ قهرمانى‌ پرسپولیس‌ باشد. رقیب‌ پرسپولیس‌ تیم‌ دیگرى‌ است‌ که‌ بازى‌هاى‌ آینده‌ این‌ تیم‌ را مشخص‌ خواهد کرد!
واقعیت‌ مطلب‌ این‌ است‌ که‌ نمى‌دانیم‌ منظور کمک‌ مربى‌ پرسپولیس‌ از تیمى‌ دیگر چه‌ تیمى‌ است‌ اما آنطور که‌ ظواهر نشان‌ مى‌دهد حداقل‌ در شرایط‌ فعلى‌ سپاهان‌ جدى‌ترین‌ حریف‌ پرسپولیس‌ به‌ حساب‌ مى‌آید مگر آنکه‌ اتفاق‌ خاصى‌ مثل‌ چند شکست‌ پشت‌ سر هم‌ نصیب‌ این‌ تیم‌ اصفهانى‌ شود که‌ در این‌ صورت‌ سپاهان‌ دیگر حریف‌ جدى‌ پرسپولیس‌ نخواهد بود.



 
محمد دادکان‌ چندى‌ پیش‌ در جمع‌ قدیمى‌هاى‌ پرسپولیس‌ و برخى‌ از پیشکسوتان‌ فوتبال‌ حرف‌هایى‌ را برزبان‌ آورد که‌ خواندنش‌ خالى‌ از لطف‌ نیست. او خطاب‌ به‌ حاضران‌ گفت: من‌ براى‌ این‌ فوتبال‌ خیلى‌ زحمت‌ کشیدم‌ و طى‌ این‌ مدت‌ تلاش‌ زیادى‌ کردم‌ که‌ فوتبال‌ سروسامان‌ بگیرد و البته‌ فوتبال‌ به‌ جایگاه‌ خوبى‌ رسیده‌ بود. دادکان‌ در خصوص‌ ارتباطش‌ با مسئولان‌ فیفا و بکن‌ باوئر گفت: ما روابط‌ خوبى‌ با مقامات‌ AFC و فیفا داشتیم. در جام‌جهانى‌ بکن‌ باوئر ارتباط‌ خوب‌ و نزدیکى‌ با من‌ داشت‌ اما متأ‌سفانه‌ برخى‌ به‌ ارتباط‌ نزدیک‌ من‌ با این‌ شخصیت‌ بزرگ‌ فوتبال‌ حسودى‌ مى‌کردند و...
البته‌ دادکان‌ حرف‌هاى‌ دیگرى‌ هم‌ در خصوص‌ فوتبال‌ زد که‌ بیشتر آن‌ حرف‌ها نزد ما به‌ امانت‌ باقى‌ مى‌ماند.

پروین‌ لخت‌ شد جریمه‌ هاى‌ میلیونى‌ براى‌ تیم‌ سلطان‌

 
دو شکست‌ و یک‌ پیروزى‌ ناپلئونى‌ استیل‌آذین‌ یعنى‌ اینکه‌ این‌ تیم‌ حال‌ و روز خوشى‌ ندارد و خیلى‌ زود آرزوهاى‌ سلطان‌ «ترک» برداشت! على‌ پروین‌ پس‌ از برکنارى‌ یونگ‌ اگرچه‌ به‌ دنبال‌ استخدام‌ یک‌ مربى‌ سرشناس‌ است‌ اما بعد از ناکامى‌ مقابل‌ داماش‌ به‌ شدت‌ با شاگردان‌ تنبل‌ خود برخورد کرد و یک‌ ماه‌ حقوق‌ آنها را به‌ عنوان‌ جریمه‌ پرداخت‌ نکرد و 5 تا 10 میلیون‌ از قرارداد آنها را هم‌ به‌ عنوان‌ جریمه‌ کسر خواهد کرد تا حساب‌ کار دستشان‌ بیاید. البته‌ سلطان‌ تا انتخاب‌ سرمربى‌ جدید خودش‌ لخت‌ شد و تمرینات‌ این‌ تیم‌ را همراه‌ با بهروز رهبرى‌فرد زیر نظر گرفت‌ تا آنها را براى‌ رقابت‌هاى‌ جام‌حذفى‌ و دیدار این‌ هفته‌ با شیرین‌ فراز کرمانشاه‌ آماده‌ کند.
استیل‌آذین‌ به‌ همین‌ منظور روز پنجشنبه‌ راهى‌ کرمانشاه‌ خواهد شد و جمعه‌ هم‌ به‌ تهران‌ باز مى‌گردد اما هنوز معلوم‌ نیست‌ «سلطان» روز جمعه‌ روى‌ نیمکت‌ این‌ تیم‌ مى‌نشیند و یا از طریق‌ تلفن‌ همراه‌ فرامینش‌ را صادر مى‌کند؟!

پروین‌ لخت‌ شد جریمه‌ هاى‌ میلیونى‌ براى‌ تیم‌ سلطان‌

 
دو شکست‌ و یک‌ پیروزى‌ ناپلئونى‌ استیل‌آذین‌ یعنى‌ اینکه‌ این‌ تیم‌ حال‌ و روز خوشى‌ ندارد و خیلى‌ زود آرزوهاى‌ سلطان‌ «ترک» برداشت! على‌ پروین‌ پس‌ از برکنارى‌ یونگ‌ اگرچه‌ به‌ دنبال‌ استخدام‌ یک‌ مربى‌ سرشناس‌ است‌ اما بعد از ناکامى‌ مقابل‌ داماش‌ به‌ شدت‌ با شاگردان‌ تنبل‌ خود برخورد کرد و یک‌ ماه‌ حقوق‌ آنها را به‌ عنوان‌ جریمه‌ پرداخت‌ نکرد و 5 تا 10 میلیون‌ از قرارداد آنها را هم‌ به‌ عنوان‌ جریمه‌ کسر خواهد کرد تا حساب‌ کار دستشان‌ بیاید. البته‌ سلطان‌ تا انتخاب‌ سرمربى‌ جدید خودش‌ لخت‌ شد و تمرینات‌ این‌ تیم‌ را همراه‌ با بهروز رهبرى‌فرد زیر نظر گرفت‌ تا آنها را براى‌ رقابت‌هاى‌ جام‌حذفى‌ و دیدار این‌ هفته‌ با شیرین‌ فراز کرمانشاه‌ آماده‌ کند.
استیل‌آذین‌ به‌ همین‌ منظور روز پنجشنبه‌ راهى‌ کرمانشاه‌ خواهد شد و جمعه‌ هم‌ به‌ تهران‌ باز مى‌گردد اما هنوز معلوم‌ نیست‌ «سلطان» روز جمعه‌ روى‌ نیمکت‌ این‌ تیم‌ مى‌نشیند و یا از طریق‌ تلفن‌ همراه‌ فرامینش‌ را صادر مى‌کند؟!

دایى‌ آماده‌ رفتن‌ است‌ اما نمى‌رود

دیروز باز هم‌ شایعه‌ جدایى‌ یا برکنارى‌ على‌ دایى‌ از سایپا بر سر زبانها افتاد اما تا لحظه‌ چاپ‌ این‌ مطلب‌ چنین‌ اتفاقى‌ رخ‌ نداده‌ است. در شرایطى‌ که‌ مدیرعامل‌ سایپا (هاشمی) در سفر خارج‌ از کشور به‌ سر مى‌برد، على‌ دایى‌ اعلام‌ کرده‌ که‌ مطیع‌ تصمیمات‌ باشگاه‌ است‌ و اگر اخراج‌ شود هیچ‌ اعتراضى‌ ندارد اما در شرایط‌ فعلى‌ بعید به‌ نظر مى‌رسد که‌ دایى‌ برکنار شود و احتمالاً‌ او همچنان‌ به‌ کار خود در سایپا ادامه‌ خواهد داد (حداقل‌ تا پایان‌ نیم‌فصل) مشکل‌ اصلى‌ سایپا در خط‌ حمله‌ است. جایى‌ که‌ آنها در فصل‌ نقل‌ و انتقالات‌ ضعیف‌ کار کردند و نتوانستند انتظارات‌ را برآورده‌ کنند. سایپا در 13 بازى‌ خود تنها 12 گل‌ زده‌ و صاحب‌ یکى‌ از ضعیف‌ترین‌ خطوط‌ حمله‌ لیگ‌ است. بعد از جدایى‌ خلیلی، مؤ‌من‌زاده‌ و حتى‌ خود دایى‌ از خط‌ حمله‌ این‌ تیم، سایپایى‌ها فقط‌ آلوز و زوهانى‌ را جذب‌ کردند که‌ آنها هم‌ گلزن‌ نیستند.

کاظمی: نگران‌ خستگى‌ سپاهان‌ نباشید!

تیم‌ فوتبال‌ سپاهان‌ که‌ به‌ دلیل‌ حضور در دیدار نهایى‌ لیگ‌ قهرمانان‌ آسیا بالاجبار چند بازى‌اش‌ در لیگ‌برتر به‌ تعویق‌ افتاده‌ بود پس‌ از شکست‌ مقابل‌ حریف‌ ژاپنى‌ و کسب‌ مقام‌ نایب‌قهرمانى‌ آسیا، طبق‌ برنامه‌ سازمان‌ لیگ، عصر امروز به‌ مصاف‌ تیم‌ اوج‌ گرفته‌ برق‌ شیراز خواهد رفت.
در همین‌ خصوص‌ حسین‌ کاظمى‌ گفت: این‌ درست‌ که‌ شکست‌ در فینال‌ لیگ‌ قهرمانان‌ آسیا باعث‌ شد از نظر روحى‌ و روانى‌ با مشکلاتى‌ مواجه‌ شویم‌ اما خب‌ این‌ را هم‌ باید در نظر داشت‌ که‌ حضور در این‌ مسابقات‌ باعث‌ گردید تا از نظر بدنى‌ ما در بهترین‌ شرایط‌ قرار داشته‌ باشیم.
وى‌ در ادامه‌ افزود: مسلماً‌ امروز بازى‌ بسیار سختى‌ پیش‌رو خواهیم‌ داشت‌ چرا که‌ برق‌شیراز با نتایجى‌ که‌ در هفته‌هاى‌ اخیر کسب‌ کرده‌ است‌ باانگیزه‌ بالا به‌ مصاف‌ ما خواهد آمد اما اگر ما همان‌ فوتبال‌ شناور و تهاجمى‌ خودمان‌ را به‌ نمایش‌ بگذاریم‌ قطعاً‌ پیروز خواهیم‌ شد.
کاظمى‌ در پایان‌ گفت: این‌ درست‌ که‌ ما در هفته‌هاى‌ اخیر فشار زیادى‌ را تحمل‌ کرده‌ و در مدت‌ 8 روز مى‌بایست‌ سه‌ بازى‌ سنگین‌ انجام‌ دهیم‌ اما نگران‌ خستگى‌ بازیکنان‌ خودمان‌ نیستیم‌ و با این‌ هدف‌ به‌ میدان‌ مى‌رویم‌ که‌ مجدداً‌ به‌ صدر جدول‌ بازگردیم.

سلام

سلام دوستان پرسپولیسیه من

آدرس این وبلاگ به این آدرس تغییر یافت

OurPerspolis.Blogfa.Com

حتما به این وبلاگ سر بزنید چون با یک بار بازدید همیشه از آن بازدید خواهید کرد

خداحافظ توی این وبلاگ منتظرتونم


   1   2   3   4   5   >>   >